انتقال نامه

توجه:

فعالیت‌های این وبلاگ به خاطر مسدود بودن آن در ایران (که دلیلش مسدود شدن کل سرویس بلاگر است)، متوقف شده است. پیشنهاد می‌کنیم، در عوض، به این آدرس مراجعه کنید:


Jeet Mind


جریان کار در Jeet Mind، با این وبلاگ متفاوت است؛ اما پست‌های اصلی این وبلاگ به آن اضافه شده است.

Pages

PFO من در

Category:

پست شماره 6

 

سلام

شاید فروم برنامه نویسی PFO (http://www.programmingforums.org) رو که لینکش فعلا کنار وبلاگ هست دیده باشید. می­خوام امروز یه ماجرا رو که توی این فروم برام اتفاق افتاد براتون بگم.

این تاپیک توی PFO رو ببنید:

http://www.programmingforums.org/newpostinthread22206.html

Ancient. Dragon یکی از مسئولای فروم هست که خب امریکاییه و آدم بدی نیست. ایشون به پست اول گیر داده میگه مقررات رو نقض کردی چون خیلی از BBcode tag استفاده کردی. بعد بدون این که قبلا بپرسه چرا این جوریه فوری یه دونه از اون هشدارای مربوط به نقض قوانین چسبونده زیر اسم من یه جوری که همه منو به عنوان نقض کننده ی قوانین بشناسن. البته اون طبق قانون خشکشون این کارو کرد. ولی اولش من فکر کردم شاید از روی لج بازی باشه چون من قبلا یه جایی توی فروم سر به سرش گذاشته بودم چند هفته پیش.

اول من توی یه پیغام خصوصی (PM) خیلی آروم براش توضیح دادم که من از ویژگی wysiwyg توی فروم استفاده کردم. می­دونید که پستا رو میشه یه صورت text ساده یا rich text فرستاد. وقتی editor فروم حالت rich text داشته باشه بهش می­گن wysiwyg که مخفف یه جمله س. معمولا کسی توی فروم از این ویژگی استفاده نمی­کنه Ancient. Dragon فکر می­کنم اصلا از وجود همچین ویژگی ­ای خبر نداشت. انگار بار اولش بود که می دید کسی یه پست به این همه بخش رنگی می فرسته. توی بحثای قبلی که باهاش داشتم فهمیدم که Ancient. Dragon کلا فروم رو درست نمی­شناسه.

خلاصه جواب داد دیگه از کارا نکن:

next time please remove all those color codes before posting. There is probably a way to do that with your IDE.

خب من یه خرده عصبانی شدم چون فکر نمی کردم اون از wysiwyg بی خبر باشه، (خیلی مؤدبانه) از خودش و فروم بد گفتم و گفتم من باز هم همین جوری پست میدم مگه این که قشنگ توضیح بدین این جور پست دادن چه اشکالی داره. اگه نمی­خواید می­تونید آی دی منو حذف کنید!

من این جوابو نه تنها برای خودش فرستادم یه نسخه از جوابمو برای مدیر کل فروم هم فرستادم (به قول کسایی که با کارای اداری سرو کار دارن یه رو نوشت هم برای مدیر فرستادم).

خب امکان این که id منو ببنده بود. ولی حتی اگه id رو می­بست برای من فرقی نداشت چون با یه مارک قانون شکن که نمی­تونستم اون جا بمونم. ولی این کارو نکرد و خیلی خوب جواب منو داد. (نمی­دونم از ترس مدیر کل، جواب داد یا به خاطر خوبی خودش):

Did you even read the Rules yet? If you had, you would have seen that "Keep it Organized" includes a lot of things -- it has notthing to do with the organization of your code.

You always have the option of P.Ming c.scgal either here or at Dani.Web. But don't expect an answer very soon because she is heavily involved in server migration problems and has no time to do anything else.

یه چند تا پیغام خصوصی همین طوری رد و بدل شد و من یه PM تند دیگه برای خودش و رئیسش فرستادم. تا بالاخره متوجه اشتباهش شد و اول اینو فرستاد:

I was going to reverse that warning if you could show me that it was our forum that added all that BB code. But so far you have faile to convince me of that.

یعنی هنوز خوب قانع نشدم بعد هم بدون این که من جوابی داده باشم اینو فرستاد:

I have reversed that warning while we figure out how that happened.

اشتباهات تایپی رو که میبنید!

اگه زیر اسم Ancient. Dragon رو نگاه کنید نوشته P.FO God. In Training. فکر می­کنم این حرف اغراق آمیز باشه.

کلی وقت ما رو الکی گرفت تا قانع شد. شاید این پیگیری به خاطر این بود که از رییسش یعنی P.Ming c.scgal می­ترسید. ولی فکر نمی کنم به خاطر این باشه. ولی این که یه مسئول متوجه اشتباهش بشه و تصحیحش کنه جالبه. توی ایران که زیاد پیش نمی­یاد. در واقع ایرانیا فکر می­کنن اگه از حرفشون برنگردن خیلی بهتره حتی اگه همه بفهمن کارشون غیر منطقیه. ولی امریکاییا تا اون جایی که بتونن سعی می­کنن منطقی بودن کارشونو توجیه کنن ولی اگه نشد فوری اشتباهشونو می­پذیرن. یعنی اگه یه فروم ایرانی همچین کاریو می­کرد من شاید دنبال حل موضوح نمی­رفتم.

یه چیز دیگه این که توی امریکا (و کلا غرب) فاصله­ی بین رئیس و زیر دستاش زیاد نیس ولی وقتی پای قانون وسط بیاد خیلی خشک برخورد می­کنن که من اصلا از این کارشون خوشم نمی­یاد.

این ماجرا که به خوبی خوشی تموم شد Ancient. Dragon معذرت نخواست ولی توی یک تاپیک دیگه جواب یکی سوالای منو که کسی نتونسسه بود جواب بده داد شاید برای این که کارشو جبران کنه.

موفق و پیروز باشید

دوشنبه 22 اردیبهشت 1388