انتقال نامه

توجه:

فعالیت‌های این وبلاگ به خاطر مسدود بودن آن در ایران (که دلیلش مسدود شدن کل سرویس بلاگر است)، متوقف شده است. پیشنهاد می‌کنیم، در عوض، به این آدرس مراجعه کنید:


Jeet Mind


جریان کار در Jeet Mind، با این وبلاگ متفاوت است؛ اما پست‌های اصلی این وبلاگ به آن اضافه شده است.

Pages

Windows Live Writer نرم افزار

Category:

پست شمارۀ 10

 

سلام

توی این پست نرم افزار مهم دیگه ای از مجموعۀ Windows Live رو معرفی می­کنم:

با استفاده از Windows Live Writer میشه برای یک وبلاگ پست فرستاد. البته فکر می­کنم وبلاگ حتما باید در یک از سرویس­های معروف جهانی باشه. من این نرم افزار را برای blogfa یا مثل اون امتحان نکرده م. ولی برای blogger خیلی خوب کار می­کنه.

خوبی این نرم افزار اینه که عکس­های توی متن پست رو، خود نرم افزار در جای مناسب upload می­کنه و این برای کسایی که عکس زیاد upload میکنن خیلی خوبه.

از ویژگی­های خوب این نرم افزار، امکان edit متن htmlله. در واقع من، برای پست­ها، از html استفاده می­کنم. یعنی من اول در Word 2007 یه پست رو می­نویسم، بعد به صورت Web page, fi.lt.ered ذخیره می­کنم و متن html اونو به Window Live Writer میدم. عکس­ها رو هم اضافه می­کنم و با زدن دگمۀ publish پست روی وبلاگ قرار می­گیره.

image001

توی blogger، می­شه پست رو با email هم فرستاد ولی دو تا بدی داره. یکی این که محل­های ذخیره عکس برای blogger در ایران مورد توجهه  و در مواردی دسترسی به اون محدود شده. برای همین عکس ممکنه برای کاربرها قابل رؤیت نباشه. دوم این که Windows Live Writer خودش می تونه htmlهای پیچیده رو ساده کنه. با ایمیل این اتفاق نمیفته. برای همین اگه بخوایم پست رو edit کنیم همه چیز به هم میریزه (قبلا که این طوری بود حالا نمی­دونم).

Word 2007 هم میتونه پست ارسال کنه اما من از بعضی از تغییراتی که در نوشته های فارسی میده راضی نیستم. ضمن این که امکان ویرایش html هم در Word 2007 نیست.

 

دوشنبه 8 تیر 1388