انتقال نامه

توجه:

فعالیت‌های این وبلاگ به خاطر مسدود بودن آن در ایران (که دلیلش مسدود شدن کل سرویس بلاگر است)، متوقف شده است. پیشنهاد می‌کنیم، در عوض، به این آدرس مراجعه کنید:


Jeet Mind


جریان کار در Jeet Mind، با این وبلاگ متفاوت است؛ اما پست‌های اصلی این وبلاگ به آن اضافه شده است.

Pages

ویروس روی فلش مموری

Category:

پست شمارۀ 33

 

توی چند سال اخیر معمولا توی دانشگاها خیلیا فلش مموری (کول دیسک) دارن. مرکز کامپیوتر دانشگاه پر از کامپیوتره که اگه ویروس نداشته باشه جای تعجبه. من به مسئولای مرکز کامپیوتر و این که معمولا نظارت کافی ندارن، کاری ندارم. حرف من با کساییه که پشت کامپیوترا میشینن و روی کامپیوتر، فلش مموری می­ذارن. به احتمال 99 درصد به محض نصب فلش چند جور ویروس روی فلش قرار می­گیره. ویروس معمولا به حالت hidden(مخفی)ه و اصلا دیده نمی­شه و اگه ویندوز مبتلا باشه،  راحت از حالت hidden در نمیاد.

نباید یه فلش رو که این طوری ویروسی شده، روی یه کامپیوتر سالم بذارید. به خصوص اگه آنتی ویروس نداشته باشه. نمیشه مطمئن بود ویروس چه بلایی سر کامپیوتر در میاره. اگه بخواید از فلش ویروسی استفاده کنید، اول یه کامپیوتر پیدا کنید که ضد ویروس داره (و اگر هم مبتلا بشه اهمیت نداره) بعد، حالت autorun رو برای فلش مموری غیر فعال کنید. برای این کار میتونید از Tweak UI که در پست شمارۀ 37 معرفی کردم استفاده کنید. بعد از این کار

·         فلش رو وصل کنید .

·         در XP به My Computer برید و روی آیکون مربوط به فلش راست کلیک کنید .

·         Explore را انتخاب کنید.

·         فایل مخفی autorun.inf را حذف کنید.

·         با search کردن ِ عبارت «*.exe» در فلش همۀ فایل­های اجرایی رو حذف کنید.

فایل­های اجرایی ویروس، معمولا اسم­های عربی دارن مثل «فیصل»، «حر.م» و ... یا اسم­هایی که اسم فایل­های اصلی ویندوزه مثل lsass.

توجه: فایل­های ویروس ممکن است درست مثل یک فولدر یا یک عکس باشند. روی فولدرها اصلا دابل کلیلک نکنید.

اینا رو گفتم چون افراد بی اطلاع زیادی با فلش­های ویروسی دیدم که فقط اسم ویروس کامپیوتری رو شنیده ن و تصور درستی هم از ویروس ندارن.

 

پنج شنبه 16 مهر 1388