انتقال نامه

توجه:

فعالیت‌های این وبلاگ به خاطر مسدود بودن آن در ایران (که دلیلش مسدود شدن کل سرویس بلاگر است)، متوقف شده است. پیشنهاد می‌کنیم، در عوض، به این آدرس مراجعه کنید:


Jeet Mind


جریان کار در Jeet Mind، با این وبلاگ متفاوت است؛ اما پست‌های اصلی این وبلاگ به آن اضافه شده است.

Pages

Visual Studio 2008 Express Edition

Category:

پست شمارۀ 32

 

برای آموختن یک زبان برنامه نویسی، مهم ترین و اولین کار انتخاب یک کامپایلر مناسب است. compilerهای معروف و رایگان در internet هست اما فعلا مناسب ترین compiler رایگان برای یاد گرفتن برنامه نوسی بدون شک Visual Studio 2008 Express Editionنه.

نباید کلمۀ visual شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید که Visual Studio فقط یک محیط گرافیکی برای برنامه نویسی دارد و نمی­شود مثل compilerهای Borland در آن برنامۀ­ عادی نوشت. این کلمه در واقع یک اسم قدیمی است و نباید از آن برداشت خاصی کرد. مثلا با Microsoft Visual C++ 2008 Express می­شود برنامه­های console و Win32 API هم نوشت.

Visual Studio 2008 Express بسته­ای شامل این چهار قسمت­ است:

·         Microsoft Visual Basic 2008 Express Edition

·         Microsoft Visual C++ 2008 Express Edition

·         Microsoft Visual C# 2008 Express Edition

·         Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition

کلمۀ Express یعنی compiler کامل نیست و در واقع نسخۀ رایگان است. نسخۀ کامل Visual Studio رایگان نیست با این حال Express به معنی نسخه آزمایشی برای کاربر یا نسخه­ زمان دار نیست و Visual Studio 2008 Express بسیاری از امکانات لازم برای آموزش برنامه نویسی و نوشتن برنامه­های کاملا حرفه­ای را دارد. همان طور که در عکس می­بینید، مایکروسافت Microsoft Visual C++ 2008 Express Edition را این طور توصیف می­کند:

Lightweight, easy-to-use and easy-to-learn for the hobbyist, novice & student developer.

برای دانلود Visual Studio 2008 Express به

http://www.microsoft.com/express

مراجعه کنید و فایل .iso را دانلود کنید.

آخرین باری که خود من دانلود کردم با این لینک­ها بود:

لینک دانلود مستقیم VS Express بدون sp1

لینک دانلود مستقیم VS Express همراه با sp1

 

مشکل اصلی، حجم حدود 900MB و سرعت پایین اینترنت در ایران است. برای دانلود، حتی کسانی که اینترنت پر سرعت دارند باید چند ساعت وقت بگذارند. بنابراین اگر اینترنت پر سرعت ندارید بهتر است به فکر تهیه DVD آن باشید.

 

چهارشنبه 15 مهر 1388