انتقال نامه

توجه:

فعالیت‌های این وبلاگ به خاطر مسدود بودن آن در ایران (که دلیلش مسدود شدن کل سرویس بلاگر است)، متوقف شده است. پیشنهاد می‌کنیم، در عوض، به این آدرس مراجعه کنید:


Jeet Mind


جریان کار در Jeet Mind، با این وبلاگ متفاوت است؛ اما پست‌های اصلی این وبلاگ به آن اضافه شده است.

Pages

ویندوز 7، نسخۀ نهایی یا آزمایشی

Category:

پست شمارۀ 43

 

سلام

چند روز پیش به همراه دوستان رفتیم یه DVD برای Windows 7 خریدیم. من موقع خرید از فرشنده کاملا تأیید گرفتم که این نسخۀ آزمایشی نیست؟ گفت نه نهاییه.

بعد موقع نصب من نگاهی به قرارداد (license agreement) انداختم و فهمیدم نسخۀ آزمایشیه (pre-release). DVD رو پس دادیم. موقع پس دادن فهمیدم خود فروشنده نمی­دونه که نسخۀ نهایی نیست.

داستان این جوریه که سود جویان ایرانی (یا ایرانیان سود جو) بعد از انتشار نسخۀ pre-release شروع کردن به تکثیر و فروش Windows 7 و  من تبلیغاتی دیدم که ادعا می­کرد نسخۀ نهایی ویندوز رو می­فروشه در حالی که مایکروسافت هنوز توزیع نسخۀ نهایی رو اعلام نکرده بود! همین ادعا شاید حتتا فروشنده­ها رو هم به اشتباه انداخته باشه.

در هر حال اگه ویندوز سون دارید یه نگاهی به license agreement اون بندازید (اگه تغییرش نداده باشن).

اما یه نکته مهم. دو جور نسخۀ آزمایشی داریم. نوع اول trial است که یه نرم افزار محدود شده به خریدار داده می­شه و خریدار قبل از خرید، نرم افزار رو آزمایش می­کنه و اگه پسندید با خرید و وارد کردن یه رمز اونو به نسخۀ غیر محدود تبدیل می­کنه.

نوع دوم که مایکروسافت زیاد داره نسخۀ pre-releaseسه  که شرکت نرم افزاری، نرم افزار رو در اختیار مردم قرار میده تا ایراداتشو پیدا کنن و به شرکت گزارش کنن تا نسخۀ نهایی (که هنوز توزیع نشده) بی عیب باشه.

به جای کلمۀ trial ممکنه از کلمه­هایی مثل evaluation استفاده بشه. به جای pre-release از کلماتی مثل previewیا alpha version یا beta version هم ممکنه استفاده بشه.

برای این که مطمئن باشید یه نرم افزار نسخۀ نهاییه قراردادشو بخونید و خیلی سریع ازش نگذرید.

قصد دارم توی این وبلاگ یه خرده بیش تر وارد ++C بشم نظر شما چیه؟!

 

چهارشنبه 4 آذر 1388