انتقال نامه

توجه:

فعالیت‌های این وبلاگ به خاطر مسدود بودن آن در ایران (که دلیلش مسدود شدن کل سرویس بلاگر است)، متوقف شده است. پیشنهاد می‌کنیم، در عوض، به این آدرس مراجعه کنید:


Jeet Mind


جریان کار در Jeet Mind، با این وبلاگ متفاوت است؛ اما پست‌های اصلی این وبلاگ به آن اضافه شده است.

Pages

DirectX تکنولوژی

Category:

پست شمارۀ 45

 

Microsoft DirectX SDK تکنولوژی DirectX مایکروسافت رو در اختیار ما می­ذاره تا با گرافیک عالی اون بتونیم برنامه­ ها و بازی­های جذابی رو بنویسیم. البته من برنامه نویسی با استفاده از اونو اصلا بلد نیستم ولی خیلی دوست دارم یاد بگیرم. ولی بیش تر به درد کسایی می­خوره که خلاقیت هنری داشته باشن برای همین اگر هم یاد بگیرم، بعیده خیلی به دردم بخوره. DirectX SDK کاملا مجانیه و این لینک دانلودش:

dxsdk_aug2007.exe

حجمش نزدیک 500 MBته. مثال­های جالبی همراهش هست که برای اجراشون باید Visual C++ 2008 Express داشته باشید (که این هم مجانی قابل دانلوده). یه عکس از یکی از مثال­ها:

البته فکر نمی­کنم نوشتن این بازی برای کسی که به DirectX کاملا مسلط نیست، کار ساده ­ای باشه. همراه DirectX SDK راهنمای استفاده از تابع­ها هم هست. برنامه­ها شبیه به برنامه­های Windows API هستند. پس یاد گرفتنش اصلا ساده نیست.

بعد از نصب DirectX SDK می­تونید Dark GDK رو نصب کنید که مخصوص ساختن بازیه و فکر می­کنم کار با اون خیلی ساده تر باشه. Dark GDK از این جا قابل دانلوده:

Dark GDK

ظاهرا Dark GDK مستقیما ساخت مایکروسافت نیست. وقتی به license agreement اون نگاه می­کردم، استفادۀ تجاری از Dark GDK ممنوعه و فقط می­تونیم (=اجازه داریم) بازی­های مجانی بسازیم. برای Dark GDK هم به Visual C++ 2008 Express نیاز دارید.

توابعی که در Dark GDK هستند به نظر خیلی ساده تر هستند. چند عکس از مثال­های Dark GDK:

 

من DirectX رو ترجیح می­دم! (البته هنوز توی GDI+ موندم!)

 

چهارشنبه 14 بهمن 1388